zaterdag 12 maart 2016

Trui

Tijdens het snuffelen op zolder kwam in verschillende stofjes tegen waar ik wel wat mee kon. Dus met een wasmand vol met stoffen op naar mijn atelier en daar lekker achter de naaimachines gekropen. Als eerste heb ik deze trui voor mezelf gemaakt. Ik heb het patroon gebruikt wat ik ook voor de grijze, lange trui heb gebruikt. Patroon wel weer aangepast. Ik heb hem iets verlengd en de hals heb ik ook wat uitgediept. Deze heb ik afgewerkt met een getekend beleg en zo genaaid dat het beleg net boven de halslijn uitpiept. De afwerking die bij het patroon zit vind ik niet mooi zitten. Bij de boorden van de mouwen en de boord aan de onderkant heb ik de "verkeerde kant" van de stof gebruikt.
Patroon: Knip mode nr.10-okober 2014. model nummer 10 Stof: Ooit eens op de markt gekocht maar lag al jaren bij ons op zolder.

3 opmerkingen:

Jos van KloskaCreAtief! zei

Leuk zo door de accenten met de verkeerde kant van de stof. Lijkt me een heerlijke sweater om te dragen!

Ilse * BY IK * zei

Leuke details!
Ga je vast met veel plezier dragen.
Ilse (by-ik.blogspot.nl)

Carla zei

Leuk gedaan! heerlijk toch al die stoffen op voorraad ;)

slide show